Małgorzata Kotlonek:
Jak stworzyć
markę modową od zera?

Współtwórczyni i dyrektor artystyczna polskiej marki Goshico, produkującej torebki zdradza, jak wyglądał rozwój jej biznesu i jak niestandardowo buduje relacje z klientami.

Bohaterką 18. odc. podcastu Kobiety Internetu jest Małgorzata Kotlonek, artystka, projektantka, współzałożycielka i dyrektor artystyczna marki Goshico. „Jestem zwykłą dziewczyną z Radomia, która od ponad 15 lat projektuje torebki”, mówi o sobie z zabójczą skromnością. W naszej rozmowie opowiada, jak od podstaw rozwijała swoją firmę produkującą torebki, których sprzedaż odbywa się głównie przez internet. Dzieli się również tym, jak poprzez swoją markę realizuje ważne dla siebie wartości, budując etyczny biznes.

Markę Goshico od początku rozwijała wspólnie ze swoją siostrą. Pierwszą torbę przeznaczoną na sprzedaż uszyła z zasłon z lumpeksu. A pierwszą kolekcję, o której zaczęło być głośno – z szarego filcu. Gdy wypuszczała ją na rynek, wszyscy pukali się w głowę. Zmienili zdanie, gdy dzięki niej osiągnęła pierwszy komercyjny sukces i zapoczątkowała nowy trend. Co ciekawe, zaprojektowane przez nią kilka lat temu torbki z filcu z folkowymi wzorami do dziś doskonale się sprzedają jako pamiątka z Polski.

Historia Małgorzaty Kotlonek nie jest jednak zwykłą historią rozwoju firmy produkującej torebki i sklepu online, za pośrednictwem którego od początku buduje sprzedaż.  Jest manifestem artystki-businesswomen, która nie zgadza się na konsumpcjonizm i branżę fashion w obecnym kształcie. Rozwijając firmę w zgodzie ze swoimi wartościami, stara się wyznaczać nowe trendy nie tylko w modzie, ale również w biznesie. Dlatego między innymi od lat szyje swoje produkty w Polsce i adekwatnie do zapotrzebowania. W tym roku zdecydowała się też na rezygnację z udziału w tegorocznych wyprzedażach i wypuszczenie kolekcji zwracającej uwagę na problem wymierania pszczół.  W naszej rozmowie dzieli się swoimi przemyśleniami, jak tworzyć etyczną i ekologiczną modę w branży, która z założenia promuje konsumpcjonizm i rządzi się twardymi realiami biznesowymi.

Z rozmowy dowiesz się:
  • Jak stworzyć własną markę torebek od zera?
  • Co zrobić, aby zaistnieć w sieci, gdy konkurujesz z globalnymi markami z gigantycznym budżetem?
  • Jak poradzić sobie z podróbkami?
  • Czy da się budować biznes w branży fashion, gdy chcesz tworzyć modę odpowiedzialną społecznie?

Kolekcje autorstwa Magłorzaty Kotlonek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.