Ewa Mezglewska:
Jak zacząć
pracę w IT?

Od pracy w call center do scrum masterki. Zobacz, jak zacząć pracę
w tej roli pomimo braku wykształcenia technicznego.

Wiedziała, że straci pracę, jeśli szybko nie zmieni zawodu. Gdy w jej firmie szukano osób do działu IT, Ewa Mezglewska postanowiła aplikować, chociaż nigdy wcześniej nie miała doświadczeń związanych z tą branżą. Nie przeszkodziło jej to w zdobyciu nowego zawodu. Koordynacji działań zespołu IT service desk w Nationale-Nederlanden oraz pracy w roli scrum masterki. Z tego wywiadu dowiesz się, jak pomimo braku technicznego wykształcenia czy doświadczenia w pracy w branży IT można zostać liderem zespołu odpowiedzialnego za wsparcie techniczne w korporacji.

Ewa Mezglewska pokazuje, że warto wziąć los w swoje ręce i samodzielnie zadbać o swój rozwój, aplikując na stanowiska, które, wbrew naszym przekonaniom, nie wymagają wieloletnich studiów technicznych. 

Ten odcinek został przygotowany w ramach kampanii społecznej Women Update, finansowanej w ramach programu NESsT Empowers, która ma na celu zachęcić kobiety do rozwijania swoich cyfrowych kompetencji. W ramach niej rozmawiam z bohaterkami, które zmieniły zawód i zaczęły pracę w IT.

Z rozmowy dowiesz się:
  • Jak dostać pierwszą pracę w IT pomimo braku wykształcenia w tym obszarze?
  • Które kompetencje miękkie są niezbędne w IT w roli scrum mastera i managera?
  • Na czym polega praca managera IT service desk i scrum masterki?
  • Co jest najtrudniejsze, gdy zmieniasz zawód?
  • Jak zadbać o własny rozwój w ramach korporacji?
  • Ścieżka kariery na tym stanowisku – jakie są możliwości rozwoju?
Projekty, o których rozmawiamy w podcaście:

Zdjęcie:  John Schnobrich on Unsplash

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.