Joanna Wojciechowska: Jak zmienić branżę
i zostać testerką?

Od pracy w call center do koordynowania projektów grupy testerów.
Przeczytaj, jak zacząć przygodę w IT w roli testerki manualnej.

Wiele osób uważa pracę w call center za mało rozwijającą. Idealną, gdy jesteś na studiach albo szukasz pierwszej pracy. Tymczasem historia gościa tego odcinka pokazuje, że może być zupełnie inaczej. Joanna Wojciechowska z Nationale-Nederlanden opowiada, jak praca w call center doprowadziła ją do zawodu testerki. I to w ramach tej samej firmy. Przypadek sprawił, że zainteresowała się tą rolą, gdy została poproszona o wykonanie pracy w zastępstwie za koleżankę na zwolnieniu lekarskim. Dziś, po latach pracy w roli testerki manualnej, Asia zajmuje się koordynowaniem pracy zespołu testerów. W naszej rozmowie na swoim przykładzie pokazuje, jak zmienić zawód.

Ten odcinek został przygotowany w ramach kampanii społecznej Woman Update, finansowanej w ramach programu NESsT Empowers, która ma na celu zachęcić kobiety do rozwijania swoich cyfrowych kompetencji. W ramach niej rozmawiam z bohaterkami, które zmieniły zawód i zaczęły pracę w IT.

Z rozmowy dowiesz się:
  • Na czym polega praca testerki manualnej?
  • Dlaczego „upierdliwość” jest ważna w tym zawodzie?
  • Jak sprawdzić, czy to praca dla nas?
  • Co zrobić, aby zdobyć pierwszą pracę na tym stanowisku?
  • Jakie kursy mogą nam pomóc?
  • Ścieżka kariery na tym stanowisku – jakie są możliwości rozwoju?
Projekty, o których rozmawiamy w podcaście:

Zdjęcie: Christin Hume on Unsplash

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.