Martyna Zastawna jest kreatorką marki WoshWosh, pierwszej w Polsce i Europie firmy zajmującej się czyszczeniem, odnową, naprawą i personalizacja obuwia. Za swój innowacyjny koncept została wyróżniona między innymi w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. Firmę założyła w wieku 24 lat, kiedy zamiast wyrzucić parę ulubionych butów, chciała oddać ją do czyszczenia i naprawy. Wtedy odkryła, że szewskie rzemiosło przede wszystkim jest trudnodostępne. Poza tym nie obejmuje tak szerokiego zakresu usług, jakiego oczekiwałaby jako klientka. Tak narodził się pomysł stworzenia firmy zajmującej się renowacją obuwia. Przy czym w nowoczesnym wydaniu – obejmującej również czyszczenie najtrudniejszych przypadków i artystyczne metamorfozy. W zakresie obsługi klienta – zapewniającej pick-up pointy, pozwalające na wygodne oddawanie i odbieranie obuwia z różnych części Polski.
Kiedy kilka lat temu startowała z biznesem, zakładała, że będzie mieć 10 par butów w pierwszym miesiącu. Po 3 tygodniach było ich ponad 500. Sfrustrowani długim czasem oczekiwania klienci, braki personelu, problemy z realizacją i płynnością finansową. To tylko niektóre z wyzwań, z którymi zmierzyła się Martyna. Dziś, po kilku latach działalności ma ten rozdział już dawno za sobą. Ostro rozkręca swoje działania również w segmencie B2B i poza granicami Polski. Podczas naszego spotkania z ogromną szczerością opowiada o trudnych początkach. Mówi o wielkiej lekcji biznesu, jaką odebrała w pierwszych latach swojej działalności. Dużo opowiada też o swojej największej misji, jaką jest dalszy, stabilny rozwój biznesu odpowiedzialnego społecznie. Zbiórka obuwia dla bezdomnych, wspieranie upadających zakładów szewskich poprzez promowanie ich online. To tylko niektóre z inicjatyw podejmowanych przez WoshWosh, składających się na DNA tej wyjątkowej marki.
Z rozmowy dowiesz się:
- Jak poradzić sobie z trudnościami na pierwszym etapie rozwoju biznesu?
- Czy zbyt dynamiczny rozwój może być początkiem końca biznesu? Jak się przed tym uchronić?
- Gaszenie pożarów – jak sobie z nimi poradzić, gdy już się wybuchną?
- Budowanie biznesu odpowiedzialnego społecznie – jak wygląda w praktyce?
- Co zrobić, aby przenieść tradycyjny, wymierający biznes do digitalu?
- Jak można wykorzystać digital do poszerzenia Klientów o nowe segmenty?
- Czy da się przeskalować tradycyjny biznes, korzystając z możliwości sieci?
Strona marki WoshWosh: https://woshwosh.pl