Katarzyna Bielazik przez lata obserwowała rosnącą stertę dziecięcych akcesoriów piętrzących się w jej domu. Kiedy potrzebowała podwójnego wózka specjalnie na podróż, powiedziała stop. Gdy tym razem chciała wyporzyczyć, a nie kupić kolejny sprzęt – okazało się, że wcale nie jest to takie proste. Tak wpadła na pomysł usługi Mamapozycza.pl. Serwisu, na którym dziś można znaleźć i wypożyczyć całe spektrum akcesoriów dla dzieci – od wózków dziecięcych po specjalistyczne nosidła. Druga z platform poruszanych w rozmowie to wyszukiwarka Mamasharing.pl (Shookam.pl). Pozwalająca rodzicom na znalezienie w swojej okolicy usług rekomendowanych przez sąsiadów.
Podczas rozmowy z Katarzyną Bielazik i Katrzyną Moryc, prowadzącymi oba serwisy, dużo rozmawiamy o wyzwaniach związanych z rozwijaniem platform, zmieniających przyzwyczajenia Polaków. Czy Polscy klienci są gotowi na usługi sharing economy? Czy wciąż wolimy kupować niż pożyczać? Kim jest Klient tego typu usług w Polsce? Dziewczyny dzielą się ze mną również biznesową stroną przedsięwzięcia – opowiadają, co udało się zdziałać po kilku latach funkcjonowania serwisu i z jakim efektem. Jak wyglądały testy usługi i na ile przełożyły się na realia biznesowe? Jakie były kulisy powstania drugiego serwisu?
Z rozmowy dowiesz się:
- Jak przetestować usługę, zanim zaczniesz tworzyć platformę?
- W jakich obszarach testy mogą odbiegać od realiów biznesowych?
- Co zrobić, aby bez dużych nakładów wypromować swój biznes, a wcześniej zweryfikować koncept?
- Jak edukować lokalny rynek, gdy jako przed Tobą nikt wcześniej nie świadczył tego typu usług?
- Z czym trzeba się liczyć, gdy tworzysz usługę zmieniającą przyzwyczajenia Polaków?
- Jak wypadamy na tle zachodnich sąsiadów – jesteśmy bardziej eco czy raczej większymi konsumpcjonistami?