Przeczytaj, jak zacząć przygodę w IT w roli testerki manualnej.
Wiele osób uważa pracę w call center za mało rozwijającą. Idealną, gdy jesteś na studiach albo szukasz pierwszej pracy. Tymczasem historia gościa tego odcinka pokazuje, że może być zupełnie inaczej. Joanna Wojciechowska z Nationale-Nederlanden opowiada, jak praca w call center doprowadziła ją do zawodu testerki. I to w ramach tej samej firmy. Przypadek sprawił, że zainteresowała się tą rolą, gdy została poproszona o wykonanie pracy w zastępstwie za koleżankę na zwolnieniu lekarskim. Dziś, po latach pracy w roli testerki manualnej, Asia zajmuje się koordynowaniem pracy zespołu testerów. W naszej rozmowie na swoim przykładzie pokazuje, jak zmienić zawód.
Ten odcinek został przygotowany w ramach kampanii społecznej Woman Update, finansowanej w ramach programu NESsT Empowers, która ma na celu zachęcić kobiety do rozwijania swoich cyfrowych kompetencji. W ramach niej rozmawiam z bohaterkami, które zmieniły zawód i zaczęły pracę w IT.
Z rozmowy dowiesz się:
- Na czym polega praca testerki manualnej?
- Dlaczego „upierdliwość” jest ważna w tym zawodzie?
- Jak sprawdzić, czy to praca dla nas?
- Co zrobić, aby zdobyć pierwszą pracę na tym stanowisku?
- Jakie kursy mogą nam pomóc?
- Ścieżka kariery na tym stanowisku – jakie są możliwości rozwoju?
Projekty, o których rozmawiamy w podcaście:
- Bezpłatna baza wiedzy, poradnik dla osób planujących zdobycie nowego zawodu w obszarze IT oraz informacje o kampanii WomenUpdate.
- Raport DELAB UW i INGOS podsumowujący konsekwencje COVID-19 dla sytuacji kobiet na rynku pracy.
Zdjęcie: Christin Hume on Unsplash