Misja nie zapłaci rachunków. Jak wobec tego łączyć działania społeczne z celami biznesowym? Kilka pomysłów na podstawie wywiadu z Mamopracuj.pl.
Kiedy kilka lat temu Agnieszka Czmyr-Kaczanowska i Joanna Gotfryd, startowały z serwisem Mamopracuj.pl myślały, że będą zarabiać na bannerach. W naszej rozmowie, podpowiadają, na jakich usługach w rzeczywistości, może zarabiać portal z misją społeczną w tle.
Kto powiedział, że samą reklamą serwis stoi? Założycielki Mamopracuj.pl podsuwają garść pomysłów dla osób, które tak jak one kiedyś, szukają inspiracji dla rozwoju swojej fundacji lub serwisu z misją:
- Organizacja płatnych warsztatów dla odbiorców serwisu. W przypadku Mamopracuj.pl – głównie dla mam wracających na rynek pracy i szukających bardziej elastycznych form zatrudnienia.
- Prowadzenie bezpłatnych warsztatów, ale sponsorowanych przez marki. Na przykład pracodawców, którzy chcą budować swój wizerunek firmy przyjaznej rodzinie. Albo dotrzeć z ofertą pracy do nowych grup, chociażby mam zainteresowanych pracą zdalną.
- I znów prowadzenie warsztatów, ale dla… przedsiębiorców, którzy chcą oferować bardziej elastyczne formy zatrudnienia, aby przyciągnąć potencjalnych kandydatów.
- Prowadzenie bazy przedsiębiorców oferujących elastyczne formy zatrudnienia.
- Rozwijanie bazy ofert pracy przyjaznej mamom.
- Organizacja dni otwartych u pracodawców albo tzw. speed recruitment – spotkań a la speed dating, pozwalających w ciągu kilku minut nawiązać kontakt kandydatkom o pracę i pracodawcom.
- Udostępnianie kursów i webinarów online.
- Prowadzenie konkursów sponsorowanych przez marki realizowanych w różnych kanałach serwisu.
- Publikacja artykułów sponsorowanych.
Więcej inspiracji nt. biznesowej strony prowadzenia serwisu Mamopracuj.pl znajdziesz w pierwszym odcinku podcastu Kobiety Internetu, który znajdziesz tutaj.
Autorka zdjęcia: Magdalena Trebert