Na czym zarabia
biznes online
z misją?

Misja nie zapłaci rachunków. Jak wobec tego łączyć działania społeczne z celami biznesowym? Kilka pomysłów na podstawie wywiadu z Mamopracuj.pl.

Kiedy kilka lat temu Agnieszka Czmyr-Kaczanowska i Joanna Gotfryd, startowały z serwisem Mamopracuj.pl myślały, że będą zarabiać na bannerach. W naszej rozmowie, podpowiadają, na jakich usługach w rzeczywistości, może zarabiać portal z misją społeczną w tle.

Kto powiedział, że samą reklamą serwis stoi? Założycielki Mamopracuj.pl podsuwają garść pomysłów dla osób, które  tak jak one kiedyś, szukają inspiracji dla rozwoju swojej fundacji lub serwisu z misją:

  • Organizacja płatnych warsztatów dla odbiorców serwisu. W przypadku Mamopracuj.pl – głównie dla mam wracających na rynek pracy i szukających bardziej elastycznych form zatrudnienia.
  • Prowadzenie bezpłatnych warsztatów, ale sponsorowanych przez marki. Na przykład pracodawców, którzy chcą budować swój wizerunek firmy przyjaznej rodzinie. Albo dotrzeć z ofertą pracy do nowych grup, chociażby mam zainteresowanych pracą zdalną.
  • I znów prowadzenie warsztatów, ale dla… przedsiębiorców, którzy chcą oferować bardziej elastyczne formy zatrudnienia, aby przyciągnąć potencjalnych kandydatów.
  • Prowadzenie bazy przedsiębiorców oferujących elastyczne formy zatrudnienia.
  • Rozwijanie bazy ofert pracy przyjaznej mamom.
  • Organizacja dni otwartych u pracodawców albo tzw. speed recruitment – spotkań a la speed dating, pozwalających w ciągu kilku minut nawiązać kontakt kandydatkom o pracę i pracodawcom.
  • Udostępnianie kursów i webinarów online.
  • Prowadzenie konkursów sponsorowanych przez marki realizowanych w różnych kanałach serwisu.
  • Publikacja artykułów sponsorowanych.

Więcej inspiracji nt. biznesowej strony prowadzenia serwisu Mamopracuj.pl znajdziesz w pierwszym odcinku podcastu Kobiety Internetu, który znajdziesz tutaj.

Autorka zdjęcia: Magdalena Trebert

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.