w tej roli pomimo braku wykształcenia technicznego.
Wiedziała, że straci pracę, jeśli szybko nie zmieni zawodu. Gdy w jej firmie szukano osób do działu IT, Ewa Mezglewska postanowiła aplikować, chociaż nigdy wcześniej nie miała doświadczeń związanych z tą branżą. Nie przeszkodziło jej to w zdobyciu nowego zawodu. Koordynacji działań zespołu IT service desk w Nationale-Nederlanden oraz pracy w roli scrum masterki. Z tego wywiadu dowiesz się, jak pomimo braku technicznego wykształcenia czy doświadczenia w pracy w branży IT można zostać liderem zespołu odpowiedzialnego za wsparcie techniczne w korporacji.
Ewa Mezglewska pokazuje, że warto wziąć los w swoje ręce i samodzielnie zadbać o swój rozwój, aplikując na stanowiska, które, wbrew naszym przekonaniom, nie wymagają wieloletnich studiów technicznych.
Ten odcinek został przygotowany w ramach kampanii społecznej Women Update, finansowanej w ramach programu NESsT Empowers, która ma na celu zachęcić kobiety do rozwijania swoich cyfrowych kompetencji. W ramach niej rozmawiam z bohaterkami, które zmieniły zawód i zaczęły pracę w IT.
Z rozmowy dowiesz się:
- Jak dostać pierwszą pracę w IT pomimo braku wykształcenia w tym obszarze?
- Które kompetencje miękkie są niezbędne w IT w roli scrum mastera i managera?
- Na czym polega praca managera IT service desk i scrum masterki?
- Co jest najtrudniejsze, gdy zmieniasz zawód?
- Jak zadbać o własny rozwój w ramach korporacji?
- Ścieżka kariery na tym stanowisku – jakie są możliwości rozwoju?
Projekty, o których rozmawiamy w podcaście:
- Bezpłatna baza wiedzy, poradnik dla osób planujących zdobycie nowego zawodu w obszarze IT oraz informacje o kampanii WomenUpdate.
- Raport DELAB UW i INGOS podsumowujący konsekwencje COVID-19 dla sytuacji kobiet na rynku pracy.
Zdjęcie: John Schnobrich on Unsplash